Wednesday, August 4, 2010

Pengembaraan bermula...

Dengan nama Allah yang Maha Penyayang, lagi Maha Pengasihani.

Sudah di Tahun 3, pengembaraan baru nak bermula kah?Ish2..

Bukan itu maksudku, hidup ini memang banyak pengembaraannya.Jalan nak menuju suatu destinasi, punya banyakjalan dan cara.Dalam menghadapinya, kita perlu mengembara.Pengembaraan yang aku maksud ialah pengembaraan membuat tesis..Baru nak mula, usai semua sudah faham dalam kepala.Mudah atau susah, aku akan hadapinya.Semangat datang berkobar-kobar, bukan main lagi..(Semalam punya la down sampai terguling2)

Flashback..

Semalam memang down yang sangat2 down..Bila memikirkan tesis yang belum lagi mula tapi tuan dah separuh hilang ke dunia lain, dengan kelas malam lagi.Bila bawak Mr Suzuki semalam on the way balik ke kolej, aku pikir punya pikir, sampai bilik nanti ape aku nak buat.Hati dah cuak dengan segala benda kat fakulti, pergi pasar malam dengan hajat nak makan nasi kerabu tapi terbeli char kuey tiow..Ape laa, nak beli makanan pun pikir 100x.Kelas PB semalam pun, bagai nak ghak, xpaham2 jugak..Otak sains, nak tembus untuk bab pembangunan pelancongan, fail..

Tertekan, memang menekan la semalam.Rasa macam nak makan orang je.Nak hambur je, tapi rilek2..Hati memang nak buat apa saja yang ia suka, tapi akal kena pikir gak baik buruk.Nanti tak pasal2 ade plak orang kena marah sebab..err, malas la nak citer.Lu pikir sendri.

Now..

Kesinambungan dari ke'down'an yang teramat sangat semalam, maka aku gi klas pukul 8 pagi, (8 pagi beb) dengan mata ngantuk, muka hilang mood.Pagi tadi aku tinggalkan Mr. Suzuki kat garaj, 'Bye my Mr. Suzuki, ayang nak g kelas dulu ekk?'Hahahaha..(Almaklum la, pakwe tade, bercinta ngan moto sendiri pon jadi laa, halal sebab mak yang bagi Mr. Suzuki)

kih..kih..kih..(gila nak ade pakwe, haii..tahun depan boleh dah nak tunang ngan Mr. Suzuki)
Ma kasi tak??Mesti la kasi kan??

Sambung lagi..Sampai je kat DAM, damn!Hahaha..Tade orang langsung dalam dewan tu!!Wat letih je aku datang naik bas jauh2, tade kelas la ni..Haii, da la tak gtaw..(merungut dalam ngantok)..Aku mesej Siti, die cakap memang macam tu, dieorang datang lewat, pukul 8.Dr. Nazlina pon lewat gak datang, dalam pukul 8.20 kot, maybe g antar anak die g sekolah dulu kot..Xpela, aku paham, nanti aku ade anak2 kelam kabut gak pagi2 ni..Xpe Dr., lewat pon xpe, abis cepat kelas kan..
Kui3x..

Mata dah habis tongkat dengan batang mancis, tak hilang gak ngantok ni (tipu jerr)..Kelas yang dah mula lewat tu pon, aku rase macam 2 jam dalam kelas 40 minit..Alahai, kalau dah mengantuk ni, 2 minit pon ase 2 jam dalam kelas..Kan?Kan?

Abis je kelas, aku meluru dengan lajunya ke surau ntuk take a nap la sekejap..Tidur sekejap sebab pukul 10 nanti ade klas lagi..Harap2 kelas Parasitologi tak ngantuk, because I LOVE PARASITOLOGI AND DADDY Z..Huhuhu..

Nak forward citer cepat ckit bleh?......Zuppp!!

Petang pukul 3 lebih, gi lah menyertai pejumpaan budak2 biokimia dengan SV dieorang yang merupakan DR OO yang sangat baik hati.I LOVE DR OO!!Banyak jugaklah yang DR OO clearkan untuk aku dan kawan2 tadi..Bagus betul, da la kiut miut DR OO ni, hihihi..

Malam ni boleh dah nak start ckit2 kan?Tajuk dah ade, kaedah dah ade, cuma nak buat flow chart yang kemas cikit, then kajian kepustakaan tu boleh buat esok, apa kata esok g library dengan Mr. Suzuki???Haaa, idea yang agak baik tu....Sambil2 membeli jubah Indon yang aku berkenaan sunguh2 kat Pusaneka tadi..Cuma sebab duit tader je, kena postpone dulu..

I will buy you dear, dont worry..

Pengenalan dah ade cikit, tambah lagi..Mane nak cari latest edition si Gayah UKM ni??Tade orang beli lagi ke??Kalau ade, tolong inform ekk?Nak fotostat..Hihihih..

Oklah, setakat ini perbincangan kita..Jumpa lagi..

Assalamualaikum wbt..

AweeNajwa





2 comments:

  1. tahniah.... dimana ada kemahuan, disitu ader jalan... bersama Mr. Suzuki.... gambate...

    ReplyDelete
  2. thanks cik anonymous..
    di mne ade jln, di situ ade highwayyyy...

    ReplyDelete

org bace then die nak komen..